hej-mitt-namn-är-ida-och-jag-är-tjock

japp, precis så känner jag mig nu! Skulle baka en chockladkaka till lärarrummet, men den såg ut som... ja, det finns ingen bättre ord än; rinnande bajs. Så den kunde jag INTE ge till lärarna utan istället fick en stor del landa i min och systers mage. Nu är jag bajs sur på mig själv eftersom jag hade klarat mig utan sött i fem dagar och det hade kännts ännu goare med en vecka. Men det kom ju lärarna och förstörde nu...

Matten känns bra. Har gått gjort många utan miniräknare tal och de kan jag faktiskt rätt bra. Men delen med miniräknare som är i morgon, består bara av ett tal som är svain svårt. Tycker jag i alla fall!

I dag då jag var på väg till skolan gjorde jag en ''Ida''. Jag satte mig på fel spårvagn. Märker det då spårvagnen helt plöttsligt svänger av från den normala vägen och åker in på ett annat spår. Jag springer fram till skyllten (jag ser inte på långt håll...) och läser: Nästa, Gammlestadstorget. .
Där kom ett ljud ut ur min hals som inte ska upprepas här i denna ''vuxna'' (hrm..) blogg. Folk stirrade på mig, kan jag säga där jag stod och hoppade av ilska medans jag hettsigt tryckte på mobilknapparna för att ringa livlinjen Antonia. Jag har varit på gammlestadstorget en gång i mitt liv förrut, då skulle vi på bingolotto. Annars är jag alldrig i den delen av staden (jag menar inte något illa med det, jag har bara inga vänner som bor där eller liknande) Därför kände jag mig helt jävla lost. Men som tur var behövde jag inte oroa mig eftersom min spårvagn tillbaka anlände precis samtidigt som mig och jag kutade in genom dörrarna. Efter att ha frågat tre personer om detta var rätt spårvagn slängde jag mig ner på en stol. Snett bakom mig hör jag några som skrattar. Två killar, yngre, flinar åt mig och frågar om jag var rädd? hehe, lite, mumlade jag och sjöönk heela vägen ner under spårrälsen....
Dessutom såg jag en gubbe som kissade i en blomkruka, men han trivdes för han såg så nöjd ut så... hahaha!

Kan även tala om lite snabbt att jag nu drömt två nätter i rad att jag har en dotter! Hon är ca 1 år och världens sötaste kan jag tala om. Men nu börjar jag bli lite nervös, sååå nära kom väl alldrig jag och fysikboken varandra? HAHAHA! ;D

Ska göra mig i ordning för kvällen och sedan plugga lite musik och matte!
Puss och kram
Ida

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0