High School

Hello friends!
Ledsen för dålig uppdatering men jag skulle bara vara i Tampa med mina kusiner i några dagar så jag ville spendera så mycket tid med dem som möjligt. Men nu pluggar alex för ett test (hon är suuuuuper smart!!) så jag har tid att blogga lite nu. Jag kan berätta lite kort om var vi gör här. Känner att jag bara berättar om vad jag gör hela tiden och förstår att det kan låta tråkigt men jag hinner inte med så mycket mer just nu!

Vi lämnade Miami i lördags, tidigt. Vi åkte till ett STORT shopping mal och shoppade loss, bokstavligt talat. Allt är så mycket billigare här! Hemma kostar t.ex. Uggs (vanliga svarta, låga) hur mycket som helst, och här under 1000 kronor tror jag. Helt galet. Jag fick i alla fall gjort en del där. Sedan åkte vi i tre timmar upp till Tampa. Vi stannade på ett ''waffels house'' och åt. Tjejen som arbetade där trodde jag var Amerikan på grund av mitt engelska uttal. Så det var positivt. När vi kom fram hade vi kramkalas och jätte god middag. Jag och Alex somnade jätte sent.

Dagen efter vaknade jag tidigt. Då skulle jag gått ut för att springa men jag var för lat... haha! ;) Vi åt i alla fall en super frukost med MASSA mat, bla American Pancakes! Sedan åkte vi runt på massa olika ställen. De försöker övertala oss om att flytta hit, haha! ;) Efter ett tag åkte vi till Tarpon. Det är en grekisk liten by kan man säga. Den ligger precis vid vattnet och det bor mest greker där. Alexandras pappa Steve, hans föräldrar är Grekiska så han växte upp i Tarpon. De har nu sitt sommarhus där, brevid det hus han växte upp i. Vi åkte ut med båten till en ö som bara är sand! Där fanns det massa snäckor, jätte stora. Det var riktigt coolt. Vi åt super goda bagels till Lunch! Jag älskar bagels, det är så gott! mmm! Sen åkte vi runt lite till och så åt vi middag på en jätte god grekisk restaurang.

I dag var jag i Alex High School! Det var jätte, jätte roligt! Jag var väldigt nervös innan och ALLA stirrade på mig, men det var roligt. Alla tyckte det var ''soo cool'' att jag var från Sverige. Väldigt exotiskt... hehe... ;) Men alla var väldigt snälla och trevliga så det var väldigt roligt. Men allt är så annorlunda. Det går inte att beskriva hur annorlunda det är. Matsalen, människorna, ALLT! Jag träffade en kille som hade sett mig på Facebook och sa att han var kär i mig, haha! Han var väldigt rolig, men jag glömmer av hans namn hela tiden... :P På eftermiddagen gick vi till ett shopping center och jag shoppade lite olika saker. Än en gång, allt är så billigt!
På eftermiddagen har vi bara myst och haft det bra. I morgon åker jag ju till New York! Det ska bli jätte kul, men jag börjar känna pressen för mitt Fysik Prov! I morgon om en vecka har jag det... ush! Jag pluggade lite, lite i dag. Men inte tillräckligt!

Nu ska jag sova, för klockan är jätte mycket!
Seee ya in New York!
Puss och Kram

ida

Kommentarer
Postat av: Alexandra

"De försöker övertala oss om att flytta hit, haha! ;)"



Yes definitely! Do you think it worked? I think we definitely convinced your dad!

I missed you today but I'm thankful for the time we had. It sounds like you enjoyed yourself, so thats good! Come back whenever you can ;)

Oh and that boy's name? It's Ryan! Just so you know :)

Have fun in NYC!

2010-04-06 @ 22:48:03
Postat av: Sara

Hello darrrling!

Jag vill också testa på High school! Ställer de sig och sjunger och dansar på borden ibland?

2010-04-09 @ 19:34:52
Postat av: Lovisa

Medelar att eran häst mår prima och har gått ner något ^^

Låter som ni har ap härligt där borta! :D Men du missar stalltävlingarna imon ;) Ska vara med i tvågrenar :) Glöm inte att sola för mig x)

Puss o kram <3

2010-04-10 @ 15:40:32
URL: http://lolloloo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0