Mami och Jag på vifft!

Japp precis så var det. Jag och mami har varit på äventyr!
Vi skulle ju som sagt köpa Thai-mat, så blev det inte riktigt. Vi begav oss först till ICA, sedan vidare till Thaien. Då vi parkerar ser vi att det ser riktigt tomt ut. Vi siter ut ur bilden och stirrar på dörren: ''Vi är på semester fram till 2/4''. där sket det sig. Vi satte oss i bilen och begav oss in mot staden för fler resturanger. Efter att ha googlat på thai-mat ett tag hittade vi en i våra gamla hemtrakter, mitt inne i centrala stan. Vi parkerar fort bilen, utan att betala och livrädda för p-lisor springer vi så fort benen bär in på resturangen. Hetts beställer maten och mamma slänge upp kortet och letar vilt med blicken efter en kortautomar.
''Äum, vi inte ta kort här'' säger den söta thailändskan. Mamma och jag stirrar på varandra och glor ner i den tomma plånboken. Helvete. Skrattande kutar vi ut genom dörren och letar efter en resturang. A, en italiensk. Kutar in på den och beställer så fort det bara går. Sen rusar mamma ut och kastar sig in i bilen livrädd för p-lisorna.

Nu efter många men, sitter vi här och äter pasta. Mums!

Ska nu fortsätta med So och engelska medans jag lyssnar på min knäppa syster!
Puss och Kram!


Kommentarer
Postat av: Monika

Jättefin blogg ida! släng upp lite fler bilder på dig själv så blir den ännu trevligare! :D puss

2010-04-18 @ 20:39:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0