Negativa människor och hosta

Hej bloggen!
Kom hem för stallet för kanske en timma sedan. Sen dess har jag knapprat nötter och pluggat glosor inför engelskaprovet i morgon!

Snerra hade ingen feber men hostade. Hela tiden då jag skrittade henne var det ingenting. Då jag töltade ca fyra varv runt i ridhuset hostade hon inte heller. Men så fort jag skulle fatta en galopp kom hostan. Han bara ta ca fyra galopp språng. Sedan då jag stod och pratade med Monika, hostade hon två gånger på rad.
Pernilla tyckte dock inte att isolering var nödvändig eftersom hosta är mycket vanligt bland hästar. Ska åka upp direkt efter skolan i morgon och tempa och rida, om hon är tempfri vill säga. Hoppas hoppas hoppas! Vi ska ju börja tävla nu!

Jag har även bestämt möte med en trolig sommarjobbs-givare på söndag uppe i Mollösund. Det blir mysigt att åka upp. Ytterligare en helg med bara mig, mamma och syster. Papi tävlar hela tiden nu på våren! Roligt för han men tråkigt för oss. Men att pappa är borta betyder lätta måltider och mycket hämtmat! Igår Indiskt, idag thailändskt!
Mami kan laga mat men, hrm.... hämtmaten är godare. Man tröttnar på korvstroganof efter ett tag... haha! ;)

Här kommer lite negativt:
Jag ville bara säga det att jag är sååå fruktansvärt trött på människor som försöker trycka ner andra för att må bättre själva. Som ska säga massa dumma saker och förstora allting för att verka mycket bättre. I detta fall vet jag t.ex. att personen ifråga inte alls har gjort alla dessa saker personen säger, och ändå måste han/hon tala om för mig, när hälften inte ens är sant. Ush, blir bara så trött! (kände att det var fruktansvärt bra Svenska här också! haha)

Nu ska vi bege oss till vår Thai-resturang! I morgon kommer papi hem så då blir det hemalagat igen!
Puss och kraam!


På tal om thailand...

Kommentarer
Postat av: Alexandra

I didn't read the whole post because I'm feeling too lazy to read all that Swedish but the picture looks absolutely AMAZING!

2010-04-19 @ 23:11:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0